Znamenitosti

O znamenitostih Pariza si sploh ne upam govoriti, saj jih je ogromno, moje poznavanje pa zelo povprečno. Čeprav sem ga velikokrat obiskala, je bilo vedno službeno in zatorej manj ali skoraj nič turistično obarvano. Še manj pa vem o mestu Levalois Perret. Nedeljski sprehod mi je danes navrgel zanimiv spomenik taksistom iz I. svetovne vojne. Doma sem pobrskala po Spletu in odkrila blog, ki govori o ulici, kjer sem nastanjena. http://les.rendezvousdelareine.over-blog.com/article-l-histoire-de-l-automobile-les-taxis-de-la-marne-65797268.html

Na trgu Collange je stala v začetku 20. stoletja garaža Francoskega podjetja mestnih taksijev. In zamislite: prav na sedanji ulici Rue Baudin. Tu, kjer je sedanja “naša” stanovanjska stavba, je še prazno, stoji pa že danes opečnato rdeča poslovna stavba na številki 83, zgrajena leta 1907 za avtomobilsko družbo Delage. Kasneje je bila v njej čokoladnica, danes pa je poslovna stavba za več podjetij. Moram priznati, da mi je bila vedno kot glavni orientir, če sem naključno hodila po vzporednih ulicah in nisem vedela, kdaj zaviti do Vilme: je edina take barve in na daleč vidna.

Sama ulica Baudin v mestu Levallois Perret je prvič omenjena na spomeniku bitke na Marni (6. – 8. september 1914). Francoska vojska pod vodstvom generala Galliéna je bitko dobila tudi zaradi pomoči taksistov, ki so med njo hitro transportirali več kot 6000 mož in presenetili nasprotnike. Zato so drugi spomenik postavili 11. novembra 1918, ko je bilo mesto Collange preimenovano v Levallois Perret, v čast mestnim taksistom. Tudi o tem je več na blogu (v francoščini, zato pa sem zapisala par besed v naši lepi slovenščini – tokrat s strešicami).

http://taxidelamarne.over-blog.com/pages/Les_Compagnies_de_Fiacres-880639.html

  1. Leave a comment

Leave a Reply

